Sunday, February 28, 2010

Islam Sekarang......

ISLAM adalah agama yg syumul dan universal,tetapi menjadi tersembunyi dan sempit kerana penganutnya sendiri yang bisu dan jumud.
ISLAM adalah agama yang indah dan sempurna tapi kelihatan menakutkan dan penuh kecelaruan kerana silap faham masyarakat umum.
Benarkah kata-kata itu?








ISLAM yang seharusnya memerintah dan menguasai manusia itu akhirnya menjadi satu fesyen yang diguna pakai bila sesuai dan dibuang bila tak kena tempat.

ISLAM yang sepatutnya jadi KETUA akhirnya jadi anak kuli yang disuruh sesedap rasa.

ISLAM yang sepatutnya menjadi cara hidup dan cara berfikir itu tidak lebih sekadar pencukup rasa.
Dan yang pasti majoriti umat islam sekarang sudah berkiblat barat...(tapi ade la lagi segelintir yang tidak)...Mereka memakai pemikiran dan gaya hidup NASRANI dan YAHUDI.

KENAPA JADI BEGINI? ISH3






Adakah ini semua disebabkan kejahilan yang kian gawat dan tidak ada agamawan yang cuba melawannya kembali?

Adakah kajahilan ini perlu dibanteras dengan dakwah dan suara-suara agamawan melalui media atau penulisan...(patut kene tulis blog)...Perlukah?

Ada yang beranggapan ini semua terjadi kerana kita kekurangan media atau suara menyebabkan dakwah ISLAM itu terbatas...(skit je nie ana rasa)...




Bagi ana lah kan, ana rasa orang ISLAM nie takut atau kecut semangat atau nak yang lebih lagi tiada keberanian.

Satu lagi ana rasa...(rasa je nie)...orang ISLAM sekarang masih MALAS dan TIDAK tahu menguatkan diri dengan kemahiran seorang pendakwah......ISH3

Kesimpulannya atau pun natijahnya,sebagai umat ISLAM,kita seharusnya sedar bahawa ISLAM sekarang berada dalam keadaan rumit dan berbahaya....MASYA-ALLAH.....
JAdi marilah sama2 kita berganding bahu tidak kira apa pun untuk menegakkan kembali islam...
Wassalam

No comments: